Friday 24 February 2012

KENAPA SAYA SUKA KLIK1MALAYSIA ?

Assalamualaikum

Okay, first sekali nak mintak maaf dekat Direktori Internet sebab baru nak join RBK1M Give Away yang mendapat jemputan awal sejak 5 February lepas lagi. Tapi sebab saya student diploma yang dah dekat final exam ni, banyak pulak assignment, test, quiz, macam macam lagi lah yang membuatkan saya tak berkesempatan untuk join seawal mungkin. Tapi masih sempat kan. Ada lagi dua hari, so cepat cepat saya update lepas balik test Microeconomics ni.

Kenapa saya suka Klik1Malaysia ?

GROUP

Okay, first saya kenal Klik1Malaysia ni time bulan Ramadhan tahun lepas, time tu saya baru je buat blog ni, then cuba cari group blogger dekat Facebook. Saya join lah satu group blogger ni. Lepas tu saya telah di add kan kedalam group paling happening yang pernah saya join Rakan Blogger Klik1Malaysia. Kitorang dalam tu bukan setakat nak kenal blog lain je, tapi more to family style. Kitorang berbalas balas komen dalam tu sampai tak sedar dah masuk waktu sahur. Typo memang banyak tak terkira sebab banyak sangat reply komen dalam satu masa.

Oh lupa nak bagitau, dalam group tu jugak lah saya berkenalan dengan blogger lain, dan yang paling membanggakan adalah saya telah diberi gelaran Mat Romeo + Mat Retro. Tak percaya ? Klik sini.


WEBSITE

Second, website Klik1Malaysia. Korang tahu tak website ni? Kalau tak tahu try klik. Memang tak terkata. Korang nak cari web apa? Semua ada kat situ lah. Lepas tengok semua yang ada kat situ baru saya sedar internet ni banyak gunanya. Mana tak nya, sebelum ni guna internet untuk tengok Youtube, blogging, Twitter, Facebook. Lepas tengok website ni macam macam web ada. Politik? Hiburan? Pendidikan? Nak tengok TV? Dengar radio? Download software? Semua ada lah. Nak cerita banyak sangat. So, klik lah link ni. Cuba tengok sendiri.




WEBSITE RAKAN BLOGGER KLIK1MALAYSIA.com

Third, website Rakan Blogger Klik1Malaysia.com . Yang ni bukan group di Facebook tau, yang ni website official Klik1Malaysia untuk rakan rakan blogger. Website ni lah yang telah banyak membantu saya dalam berblogging ni. Dekat sini korang boleh register blog korang tau. So, senang lah nanti blogger lain nak cari blog korang. Daripada tak tahu apa apa, sikit demi sikit saya belajar daripada rakan rakan senior in blogging ni. Lepas tu, tolong promote blog saya yang tak seberapa ni pulak. Siapa yang tak bangga dapat macam ni kan. Okay, tengah bangga ni. Love you lah Klik1Malaysia.


WIDGET

Fourth, widget. Tahukan widget? Alah, benda yang terapung apung yang buat blog kita lagi lawa tu lah. Tu lah widget. For your information, dekat website Rakan Blogger ada disediakan widget free tau. Sekali lagi. FREE TAU! Korang nak hadis, inspirational quotes, kamus, semua ada. Nak tak widget free? Klik WIDGET now.


DOODLE

Dalam kitorang berkenalan dah macam adik beradik dalam group Rakan Blogger Klik1Malaysia, saya kenal dengan doodle's designer yang buat doodle comel comel. Diorang ada buatkan doodle comel untuk saya, memang baik hati lah diorang ni. Walaupun dah lari daripada topik, tapi sebab Klik1Malaysia lah kitorang dapat kenal kenal ni. Nak tengok tak doodle comel? 


Yang ni dapat daripada Cik Asfz
Yang ni dapat daripada Ayu



So, tunggu apa lagi kawan kawan yang ada blog, jom lah join Give Away Widget Klik1Malaysia.com. Come on, cepat. Tinggal dua hari je lagi ni. 26 February 2012 dah last dah. Jom join cepat. 


Bak kata Direktori Internet Malaysia @ Klik1Malaysia.com :
Satu klik, Satu Direktori, Satu Komuniti. Semua dalam satu. Mudah, Ringkas, Pantas. Internet, bukan sekadar ber-facebook.


Awesome to Awesome : abbasmohdtajuddin

1 comment:

Unknown said...

oooo baru tahu,thanks